Fabu Zsolt horgászkalandjai.

Élménybeszámolók a horgászataimról. Ha van észrevételed vagy csak szeretnél valamit hozzászólni megteheted a fabuzsolt@gmail.com email címen vagy keress a 06 30 439 7548 számon.

A Zöld pokol.( háromfai víztározó )

Március második hétvégéjén ,barátaimmal ellátogattam a híres háromfai víztározóra a zöld pokolba.

Nevét, mint sokan tudják az egybefüggő tökleveles mezőiről kapta, ami jelenleg a tó 90%-át uralja.

Az 1960-as évek végén épült, eredetileg árvízvédelmi célokat szolgáló 54 ha tározó méltón viseli a „ Somogy megye gyöngyszeme” nevet, amely igazi horgászélményt nyújtó vízi világ.

1995 óta az ország egyik legjobban elterjed horgászmódszerének a bojlizásnak az egyik uralkodója.

A 20, jól kialakított horgászhelyével , a tógazda vendégszeretetével, bejutott, a hazai és külföldi sporthorgászok által emlegetett rekordhalas tavak közé. A természetbe tökéletesen illeszkedő tó környezete rendezett és tiszta. A tavat több helyen öleli sásfal. Az északkeleti és az északi oldalon erdővel , az északnyugati oldalon pedig bokros, cserjés öbleivel hatalmas vizuális élményben részesíti az idelátogatót.

Nekünk a keleti oldalon biztosított helyet a tógazda Pálinkó Károly. A hármas helyen található ,jól kialakított horgászhelyen vághattunk neki a nagy kihívásnak. A parton akár hat személy is kényelmesen tud horgászni. A vízterület jobb oldalán 150 méter hosszan lévő, erősen tökleveles, sásfallal védett kis öbölben kezdtem a horgászatot.

Gondoltam ezen a helyen egy kicsit a széltől is megvéd az erdő. Így is volt. Az általam választott és elkészített etetőanyaggal ,amit az Ignesti termékeiből gondosan állítottam össze megkezdtem a kiválasztott helyen az etetést. Túlzásba nem vittem. Gondoltam ebben a hideg időben még nem igazán van étvágyuk a halaknak. Az etetőanyagot amit Ignesti mix mézes , mézeskalács adalékkal és mézes aktivátorral gyúrtam össze egymástól nem messze,kb. 2 méteres körzetben szórtam be. A csalianyag horogra tűzése után, ami szintén az Ignesti mézes kukoricája volt ,a beetetés központjába ,a parttól pár méterre bevetettem a szerelékemet. Türelmesen várva azon gondolkodtam vajon mit sikerül fognom azon a tavon ,ahol a halak már szinte csak a bojlikat ismerik fel. De rövid várakozás után felcsillant a szemem, mikor az úszó meg-megmozdult. Az ereimben éreztem az áramlást az izgalomtól. És reménykedtem ez a horgászat is sikeres lesz. Már az erős szelet sem éreztem. És megjött az első. Majd a második .És még számos kapás követte az előzőeket. Ilyen és ehhez hasonló dévérkeszeget sikerült a sásfal elől fognom.

Közben kis barátom Jáger Erik a horgászhely bal oldali részén a 100 négyzetméter nagyságú vízterületen próbálta a halakat a horgára csalni. Sajnos az idő közbeszólt és a nagy szél miatt tartottunk egy hosszabb ebéd szünetet. A hatszemélyes faházban nem okozott gondot a pihenés sem. A melegben egy kicsit újra kiengedtünk És jóllakottan új erővel vágtunk neki a következő, délutáni horgászatunknak. Kicsit átszerveztük a programot. Hogy ne kelljen a nagy szélben kint állni felállítottuk az állványainkat és a faház előtti horgászhelyről horgásztunk tovább. Mivel bojli nem volt nálunk ezért a maradék etetőanyagot a kosárba gyömöszöltük és a horogra három szem mézes kukoricát fűztünk.

Beállítottuk az elektromos kapásjelzőinket olyan hangerőre,hogy a faházban is meghalljuk az esetleges kapásokat. Sokáig tartott mire a zsinórunk beállt a kívánt irányba. De meglepődtünk ,mikor kis idő elteltével megszólalt a várva várt kapásjelző. Imádtam ezt a hangot. Sikerült egy párszor még átélnünk ezt a csodálatos érzést. Igaz nem fogtunk akkorát,hogy a rekordok könyvébe kerüljünk vele. De azon a tavon ,ahol szinte mindenki bojlival horgászik és a halak is ahhoz vannak szokva a teljesítményünk nem elhanyagolható. Az idő is kedvezőbbre fordult. Vagy csak a sok kapástól nem fáztunk annyira nem tudom. De az a tudat ,hogy az általunk kikevert etetőanyagot és csalit a nagy testű pontyok is szeretik felvillanyozott minket. És a hab a tortán az volt,mikor Erik barátom horgára akadt a nap legnagyobb hala, ami 10.25 kg súllyal büszkélkedett.

haromfa4.jpg  Hát ez történ velünk ezen a hideg szeles hétvégén. Talán rövid időn belül sikerül ide visszalátogatnunk ,és reméljük akkor jobb idő lesz. Nagyon jól éreztük magunkat és köszönjük ezt Pálinkó Karcsi tógazdának is.

Fabu Zsolt

Oldal: Háromfai víztározó
Fabu Zsolt horgászkalandjai. - © 2008 - 2024 - fabuzsolt.hupont.hu

A honlap magyarul nem csak a weblap első oldalát jelenti, minden oldal együtt a honlap.