Fabu Zsolt horgászkalandjai.

Élménybeszámolók a horgászataimról. Ha van észrevételed vagy csak szeretnél valamit hozzászólni megteheted a fabuzsolt@gmail.com email címen vagy keress a 06 30 439 7548 számon.

A rinyaszentkirályi horgásztó.

Ellátogattam a csukáiról is híres somogyi kis faluba szerencsét próbálni. Nagyatád és Barcs között, szinte félúton található Görgeteg település mellett. A horgásztó része a nagyatádi székhellyel működő halgazdaságnak amelynek tavait 1919-1921 között még hadifoglyok építettek. A jelenlegi tórendszer 300 hektáros 12 tóból áll, mely 2002-ben magántulajdonba került. Az első benyomás nagyon kellemes volt. Rendezett a tó környéke, tisztaság van és nagyon kedves a tógazda Tóth László. Szívesen mesélt a tóról. Elmondása szerint a 23 hektáros tó halállománya mostanáig igen jelentősre gyarapodott. A tavat a lábodi -rinya táplálja friss vizével. A tó átlagos vízmélysége 1.5 méter. A kulturált büfé környékén találkoztam Józsa Imre Színművész Úrral ,aki az épület falára elhelyezett képeket nézegette. Kiderült róla ,hogy már több alkalommal horgászott ezen a tavon. Beszédbe elegyedtem vele és megbeszéltük ,hogy a kora délutáni órákban meglátogatjuk a keleti oldalon található körülbelül 3 hektáros, kis öblökkel szegélyezett nádast. A felszerelések csónakba pakolása közben még pár szót beszéltem Tóth Lacival a tógazdával . Ellátott egy pár jó tanáccsal. A csónakkikötő elhagyása után a tó közepe felé kormányoztam a csónakomat. Nem szerettem volna senkit zavarni a déli oldalon horgászók közül. Sokan választották ma ezt a helyet. Végig az egész partszakaszon erdő húzódik. A bojlisok nagyon kedvelik ezt a helyet. Sokszor hetekre tábort vernek az erdő rejtekében. A másik oldalon a tó és az élő Rinya patak között található gáton nem sokan voltak. Talán a szél miatt. Vagy esetleg azon a részen mélyebb a víz . Minden esetre az evezéstől kimelegedve már azon törtem a fejemet, vajon ebben a szeles időben mennyire lesz védett a nádas. Még pár perc és odaérek .Mondogattam magamnak. Kemény 3 perc múlva a kis lagúnákkal tűzdelt nádasban gyönyörködtem. Igen . Akinek jelent valamit a természet , aki szereti a szépet és a nyugalmat az tudja , hogy mit éreztem abban a pillanatban , amikor a csónakomat rögzítettem a horgászás megkezdése előtt.

A széltől kissé védve de még zihálva előkészítettem az etetőanyagomat, amit még a parton kevertem össze. A gondos arányokra ügyelve, figyelembe véve a tó vizének alacsony hőmérsékletét, (ami csupán csak 4 C. fok volt ) összeállítottam a Maros-Mix csodakeveréket. Immáron másodszor is a Maros mix mézes és a mézeskalács adalékot részesítettem előnyben. Kicsit feltuningoltam az anyagot egy kevés kis aktivátorral. A kis gombócok gyúrása előtt arra gondoltam ,hogy egy pár szemet belenyomogatok a Maros mix mézes kukoricából is. Nem árt,ha az etetőanyagban van a csalianyagból is.

Szinte már türelmetlenül, elkezdtem a gombócokat a kiszemelt torzsáktól nem messze a vízbe helyezni. Az etetés befejezése után felcsaliztam a horgaimat. Az egyikre a Maros mix egyik legújabb terméke kerül. A mézes puliszka. Persze horogra fűzve. A másik horgomra a megszokott mézes kukoricát fűztem .Utóbbiból két szemet. Nem telt el sok idő. Talán 20 perc és lehetett látni a vízen hogy valami készül. Az úszóim körül egyre gyakrabban láttam a horgászok által legjobban várt jeleket. Mire végig gondoltam vajon most mi történhet a víz alatt, már az egyik úszóm el is indult a nádas felé. Szép komótosan. Szinte csak egy pillanat telt el és máris megvolt az első várva várt kapás. És még ezt is követte számos. Hol a puliszka ,hol a kukorica ízlett nekik jobban.

Így ment ez órákon keresztül. Igaz nem sikerült nagyobbat fogni ,azért a 3 kg.-os pontyok így is nagy élményben részesítettek.

Ígéretemhez híven, mert találkozóm volt Józsa Imre Művész Úrral, összepakoltam a cuccaimat és ,hogy ne keljen végig eveznem a tavon a legközelebbi lehetőségnél kikötöttem .

Jól esett egy kis séta. Éppen időben érkeztem a büféhez. Séta közben gyönyörködtem a tóban.

A kikötőnél már vártak. Művész Úr és a tógazda Tóth Laci már a csónakjukba pakoltak. A két elektromos motor és a nagy akkumulátorok miatt szinte pillanatok alatt kiértünk az etetés helyére. Legnagyobb meglepetésemre Imre táskájában megláttam valami érdekes dolgot. Kértem mutassa meg. Megtette. A Maros mix teljes pelletes kínálata a birtokában volt. Elmondása szerint a nyári horgászatokon előszeretettel használja ezen kiváló termékeket. Most azonban a puliszkát szerette volna kipróbálni.

És sikerült neki. Megfogta az első kis pontyot. Közben a szél felerősödött .Jónak láttuk az indulást. Na csak várjatok , mondta Imre. Ezt már megfogom. Egy majd 3 kilós példánnyal gyarapította a trófeái számát. Sajnos egy kicsit megszenvedték mind a ketten ezt a fárasztást. A torzsák közül kellett a Művész Úrnak kiszednie a halat. Persze a sporthorgászokhoz méltóan ,kellő fertőtlenítés és ápolás után visszahelyeztük természetes közegükbe fogott halainkat. A sikeres horgászatot az időjárás kedvezőtlen alakulása miatt korábban abbahagyva beszélgetéssel folytattuk a büfében. Megállapodtunk,hogy a nyáron meglátogatunk közösen más horgászhelyeket is. Valamint az eredeti vad, kiszámíthatatlan Drávai akadós öblöket is.

Még búcsúzás előtt Imre megmutatta személyre szabott horgászbotját ami valóban az ő nevét viseli.

Nagyon kellemesen töltöttük az időt ezen a csodálatos helyen. Ez a tó igazán híres a vendégmarasztalásáról. Az ide érkező horgászoknak lehetősége van eltölteni családostól is hosszabb időt. Kiválóan felszerelt vendég házával a tógazda kivívta a népszerűséget. A telefont szinte le sem tudja tenni. Már május végére is jelentkeztek a horgászok. Ők éppen Ajkaiak. Ígéretük szerint ideérkezésük alkalmával a tógazdánál vásárolható Maros mix termékekkel fognak horgászni. Az ország szinte minden szegletéből érkeznek ide rendszeresen vendégek. De már a Horvát Prakticni Ribolov horgászmagazin főszerkesztője szerint ,hazájában is egyre többen érdeklődnek a híres tó után. Ő személyesen is horgászott már itt. Szóval csak röviden összefoglalva . Az itt töltött idő egy igazi horgászélményekben gazdag eltöltött idő volt.

Köszönetem a tógazdának Tóth Lászlónak és családjának . Köszönöm Józsa Imre Művész Úrnak a tanulságos élménybeszámolókat. És köszönöm a Maros mix alapítójának ,hogy megalkották azt a terméket, amivel minden horgászat a biztos fogással egyenértékű.

Fabu Zsolt

Oldal: Rinyaszentkirályi horgásztó
Fabu Zsolt horgászkalandjai. - © 2008 - 2024 - fabuzsolt.hupont.hu

A honlap magyarul nem csak a weblap első oldalát jelenti, minden oldal együtt a honlap.